Francé - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Manou Waele - WaarBenJij.nu Francé - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Manou Waele - WaarBenJij.nu

Francé

Door: Manou de Waele

Blijf op de hoogte en volg Manou

06 Mei 2012 | Frankrijk, Castellane

Hoi hoi iedereen,

wat een drukke week zeg! Ik ben tot vandaag elke dag aan het werk geweest. Donderdagmiddag had ik vrij en toen zijn papa mama en ik naar het stadje entrevaux geweest. Dit is een klein vestingstadje op ongeveer 3 kwartier rijden van de camping.
Het was heerlijk weer! en vooral erg mooi.
Vrijdag ochtend hebben we nog 2 tenten klaar gemaakt en smiddag's hadden we aankomsten. Er zou een groep polen komen en een nl stel. Rond half 6 kwam er een groep van 10 polen aan (6 volwassenen en 4 kinderen) en die hadden 2 tenten gereserveerd. 1 tent heeft 1 2persoons bed en 4 x 1 persoonsbed. Dus stel je voor. In de tenten is het ook zo dat je je eigen lakens/dekens/kussens mee moet nemen en die hadden ze niet bij!! Ze wilden toch proberen en zouden van ons wat dekens krijgen. Maar daar houdt het ook bij op.
Het vervelende is, hoe mooi weer het overdag is s'avonds/s'nachts is het hier erg koud en zeker in zo'n tent.

Ondertussen was het Nederlandse echtpaar aangekomen. Na die ingecheked te hebben was het alweer half 7 en tijd om te stoppen.

Vandaag hebben we ook weer Mobile Home's klaar gemaakt.

Af en toe gaan we in Castellane bij een vast restaurantje "La Taverne" eten.
De eigenaar en de werknemers kennen er ons al. Jilou (zo heet de eigenaar) is ontzettend aardig. Met mama haar verjaardag waren we er ook en toen kregen we een heerlijk (dat vond ik teminste) drankje van het huis. "Limonchello". Werkelijk dit is goddelijk. De dag erna hebben we gelijk een fles gekocht. Vandaag waren we er weer gaan eten. Maar zoals jullie misschien wel hebben meegekregen is het verkiezingen in Frankrijk. Tijdens het eten was de uitslag en alle werknemers waren voor Sarkozy. Helaas voor hun won Hollande. Jilou en zijn werknemers waren duidelijk niet blij hiermee. Maar gelukkig kon hij nog lachen. Papa en mama kregen als drankje van huis "Gempey" en ik kreeg weer een limonchello.

Morgen ben ik nog een dagje vrij en gaan we naar Nice!
Ik ga jullie laten want anders wordt het veel te saai om te lezen!

SALUT!

• 06 Mei 2012 - 19:29

Jacqueline:

Hey wat leuk om zo op de hoogte te blijven! We komen net terug van vacance select (Rome). Misschien kan je hun wat leren ;)
    Heel veel plezier, werk ze en we blijven lezen!! Doei doei

• 06 Mei 2012 - 20:18

Veronique:

Wat een leuk verhaaltje weer!! Veel plezier in Nice en geniet ervan!!!
    Groetjes

• 07 Mei 2012 - 17:03

Hallo Werkpaard:

Niet teveel zuupen hoor, is niet goed voor je hersenpan en euuhh neem maar een fles mee voor tantetje gaat ik misschien ook eens alcohol leren drinken i.p.v. eten!!! Leuk de foto's op je site. Kreeg vandaag de mail binnen van Manou-de-Wawele ??? Foutje in het systeem of zo. Krijg je mail ook laat binnen ( vandaag) moet ik zeggen. Hier scheen de zon op koninginnedag en daarna regen, regen en nog eens regen. Vandaag een dag met zon ( beschut was het erg lekker) maar de wind is toch wel fris hoor. Dus ik vrees dat die benen nog langer wit zullen zijn. Ome Anton heeft een nieuwe poort gezet ( was vorige week vrij) dus het ziet er hier weer netjes uit. Met Bros en Bounty gaat het ook goed. Heb ze gisteren een schoon badje gegeven en ze hebben van de boys maden gekregen... Ze worden dan helemaal wild ( net piranha's) hahahaha. Ook hebben we die ene genezen van de rugslag, heb begrepen van de kenners in de familie dat als een vis op zijn kop ( rug) gaat zwemmen een luchtbel heeft in zijn zwemblaas waardoor hij duikelt. De vis ( Bounty of Bros) heeft dus een buikmassage gekregen van je oompie. Dus we hebben nu 2 recht zwemmende ( zoals het hoort) vissen. En euhhh ze doen je nu de groeten. Tot zover de verhalen van de Mirrers en ik spreek je weer snel. kusjesssssssssssssssssssssssssssssssssssssss Anton, Bettina, Joop, Evi, Toon en Sanne en Bros en Bounty